Oricine are nevoie de PR fiindcă, altfel, nu și-ar putea atinge visurile


Adriana Cocîrță este CEO și owner Nomade Communication, o agenție de comunicare și PR, cu o experiență de peste 7 ani în domeniu. Cu ea am discutat despre găsirea inspirației, despre ce înseamnă să lucrezi în PR, despre provocările domeniului, dar și despre ce ar trebui să facă un tânăr antreprenor pentru a-și promova, în mod corect, afacerea.

 

Pukini: 1. Povestiți-ne despre dvs., despre ce vă inspiră, despre ce vă motivează să veniți la birou în fiecare zi?

Adriana Cocîrță: Sunt expert în comunicare și relații publice, cu peste 7 ani de expertiză în domeniu și numeroase proiecte din care am avut privilegiul să fac parte.

Mă inspiră poveștile de succes ale oamenilor pe care îi cunosc sau despre care citesc, biografiile artiștilor plastici, ale scriitorilor și tot ce implică existența sau trăirile unei persoane.

Motivația de a veni, în fiecare zi la birou, are de-a face mai mult cu pasiunea pentru meseria pe care o fac, cu plăcerea de a lucra, alături de colegi, la identificarea celor mai potrivite unghiuri de abordare în strategiile de comunicare pentru clienți și cu bucuria de a spune oamenilor poveștile brand-urilor pe care le reprezentăm.

 

Pukini: 2. Sunteți expert în comunicare și relații publice. Ce v-a determinat să alegeți un astfel de domeniu?

A.C.: Alegerea domeniului a venit, în mod firesc, odată cu decizia de a da admiterea la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București fiindcă dorința mea era aceea de a deveni jurnalist. În anul II, când am luat contact cu ceea ce înseamnă relații publice, am știut, cu certitudine, că vreau să fac PR fiindcă mi s-a potrivit ca o mănușă. Tot atunci am luat contact direct cu domeniul, colaborând cu Luminița Oprea la Saga Business & Community și m-am îndrăgostit iremediabil de lumea comunicării.

Acum, după peste 7 ani de activitate, simt aceeași pasiune arzătoare pentru comunicare și nu mă văd făcând nimic altceva care să nu aibă legătură, măcar tangențial, cu domeniul.

 

Pukini: 3. Nomade Communication este agenția de comunicare și PR pe care ați construit-o de la 0. Care sunt serviciile pe care le furnizați?

A.C.: Nomade Communication s-a născut în mod firesc, ca o încununare a activității mele de până atunci. Am întâmpinat, cu bucurie, această provocare și, deși mărturisesc faptul că drumul antreprenoriatului nu este unul chiar ușor, acest lucru nu îl face mai puțin plăcut și cu mai puține beneficii.

În ceea ce privește serviciile pe care le furnizăm clienților noștri, acestea încep cu un audit de brand în care analizăm stadiul în care compania se află în termeni de comunicare și brand awareness. Pe baza analizei, a core business-ului și a obiectivelor de afaceri pe care managerul le are se realizează o strategie de comunicare care include: direcția de comunicare, canalele de comunicare (online, offline sau amândouă), implementarea strategiei, evaluarea rezultatelor obținute și raportarea către client. Desigur, în funcție de nevoile specifice ale clientului, îl ajutăm în organizarea de evenimente, îl consiliem în construirea de parteneriate strategice, îi consolidăm relația cu mass-media etc.

 

Pukini: 4. Care sunt cele mai importante atribute ale agenției care vin în sprijinul comunicării mesajelor clienților dvs.?

A.C.: Well, asta este o discuție interminabilă fiindcă aș putea vorbi despre ele până mâine; dar, pentru a fi eficienți, voi menționa: abilitatea de a furniza servicii tailor-made, care să se muleze perfect pe obiectivele de afaceri ale clienților, capacitatea de a le oferi cele mai potrivite soluții astfel încât să obțină rezultatele pe care și le doresc și obsesia pentru un conținut impecabil, care să spună consumatorilor o poveste cu care aceștia să se identifice și să le determine un comportament de achiziție.

 

Pukini: 5. Care este cea mai mare provocare cu care se confruntă comunicatorii în 2016?

A.C.: Cred că una dintre cele mai mai provocări ale comunicatorilor este aceea de a construi o strategie de storytelling care să aibă efectul dorit, care să îi inspire pe reprezentații publicului țintă, care să reușească formarea unei comunități online și offline în jurul brandului și care reziste în timp.

 

Pukini: 6. Spuneți-ne, în câteva cuvinte, de ce o companie are nevoie de PR?

A.C.: Oricine are nevoie de PR fiindcă, altfel, nu și-ar putea atinge visurile.

 

Pukini: 7.Ce sfaturi, în materie de comunicare, i-ați da unui tănăr antreprenor cu buget limitat?

A.C.: Cred că cel mai bun lucru pe care îl poate face un antreprenor cu un buget limitat este să acceseze un serviciu de consultanțăde la un specialist în comunicare care să îi traseze o linie directoare și să îl învețe cum poate să întreprindă câteva activități de bază în ceea ce privește promovare online. Doar a citi despre social media marketing, fără o consultare pralabilă cu un specialist, duce la irosirea brumei de buget existente și la riscul de poziționare greșită în piață de la început, ceea ce se traduce prin eșecul afacerii.

Așadar, vorbiți cu un expert în comunicare înainte de a face investiții neinspirate în poziționarea brandului dumneavoastră.

 

Multumim, Adriana pentru sfaturi si idei.

 

Me

2115 Total Views 2 Views Today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *